czwartek, 10 lipca 2014

Trafny wybór - J.K.Rowling




 "Trafny wybór" J.K.Rowling

Wydawnictwo: Znak
Tłumaczenie: Anna Gralak
Liczba stron: 512

Rok wydania: 2012
Język wydania: polski
Sugerowana cena: 31,99 zł


„Barry nie żyje. Ta niespodziewana śmierć pogrąża Pagford w chaosie. Na jaw wychodzą tajemnice mieszkańców. Urocze miasteczko z brukowanym rynkiem i wiekowym opactwem już nigdy nie będzie takie jak dotąd.

Wybucha wojna bogatych z biednymi, nastolatków z rodzicami, wojna żon z mężami i nauczycieli z uczniami. Kto przejmie władzę po Barrym? Jak daleko się posunie w tym zaciekłym konflikcie?

Pełna czarnego humoru, błyskotliwa i prowokująca wielka powieść o małym miasteczku.


„Trudno sobie wyobrazić autora, który byłby bardziej kochany przez swoich czytelników”.
„Publisher Weekly”

„To nie magia, ale czarny humor”.
Michael Pietach, amerykański wydawca książki

„J.K. Rowling ma wszystkie zalety wielkiego pisarza. Tworzy wspaniałe postaci i wciągającą fabułę. Ma poczucie humoru i umiejętność oddawania emocji”.
Arthur Levine, redaktor książki

„J.K. Rowling mogłaby napisać instrukcję obsługi kosiarki, a i tak sprzedałaby się w 2 milionach egzemplarzy. Ona nigdy nie napisze niczego, czego bym nie chciał przeczytać”.
Charles Finch,pisarz”

Wstyd się przyznać, ale nie czytałam Harrego Pottera. Co więcej nie obejrzałam ani jednej części w całości. Nie jestem fanką takich książek i filmów. Dlatego z językiem J.K.Rowling spotkałam się po raz pierwszy. Nie wiem dlaczego sięgnęłam po tą książkę. Może z powodu dobrych opinii, a może chciałam sprawdzić co ta kobieta w sobie ma, że zdołała sprzedać historię o podrzędnym czarodzieju? (Nie zabijajcie! Naprawdę nie mam nic do Harrego ;D )

Jestem już po „Trafnym wyborze” i moje uczucia są mieszane. Trudno powiedzieć jednoznacznie o czym jest ta książka. Faktem jest, że zapada w pamięć. Losy bohaterów są zagmatwane jak to w prawdziwym życiu. J.K.Rowling sprzedaje nam prawdziwe życie, nie owija niczego w bawełnę.

Ta książka to zbiór portretów psychologicznych bohaterów. Każdy kryje w sobie coś innego. Nic się nie powtarza. Terri Weedon to prostytutka i narkomanka, która stara się, wprawdzie nieudolnie zatrzymać przy sobie dzieci. Jej córka, Krystal jest wbrew pozorom dobrą dziewczyną, która nigdy nie poznała wzorca odpowiedniego wychowania. Mimo wszystko starała się jak mogła zapewnić bratu odpowiedni byt. Mary Fairbrother to wdowa po zmarłym Barrym. Nie polubiłam tej kobiety. Rozumiem, że zmarł jej mąż, ale mimo wszystko ciągle się nad sobą użalała i beczała. Nie rozumiem jak mogła być taka egoistyczna w stosunku do innych osób. Miała za złe Krystal, że jej mąż spędzał z nią dużo czasu? Nie tylko ona jedna jest na świecie. Szczerze powiedziawszy myślałam, że Krystal jest córką Barryego. Jednak się myliłam. I to jest to co polubiłam w J.K.Rowling. W jej książce trudno przewidzieć co się wydarzy i ja to lubię! Mogłabym tak pisać i pisać o tych postaciach, ale po co ? Sami przeczytajcie, bo warto!

Ocena: 5/6

Być może skuszę się w przyszłości na Harrego Pottera? A Wy? Czytaliście „ Trafny wybór” ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz